tirsdag den 14. april 2009

Uge 15

Fredag i sidste uge var vi til vejledning hos Lene.
På dagsordenen til vejledningen havde vi:
- Projektbeskrivelse: Hvor vi skal komme ind på; hvad vi vil sammenligne, hvorfor vi vil sammenligne det, og hvordan vi vil sammenligne det.
- Det vi har skrevet indtil videre, skal uddybes noget mere.
- Vi skal have klar gjort vores forskningsspørgsmål, og de resterende underspørgsmål. Vi vil starte ud med de mest konkrete spørgsmål først, og så de mere generaliserede spørgsmål til sidst. Dette vil blive nogle af de spørgsmål, som vi vil anvende i vores interview. Inden vi foretager interviewene, vil vi selv forsøge at besvare nogle af spørgsmålene, for på den måde at være bevidst om vores forforståelse.
- CFK’er: Vi skal inddrage alle CFK’erne i vores opgave. Vi har dog snakket om, at vi vil have ”Kulturbegreber, herunder æstetiske og antropologiske samt kulturelle processer, kulturmøder og kulturel mangfoldighed (DKK)”, ”Oplevelser og læreprocesser med natur og friluftsliv samt billede og formskabende arbejde (VNT)” i fokus.
- Uddybe tidsplan.
- Lene anbefalede os at læse et kompendium, som vi har fået udleveret af Jette, som er 4 artikler omkring feltarbejde. Dette er ikke en, som vi mener at vi i hvert fald har fået. Men vi er nu startet jagten på at skaffe den .
- Omkring tegneredskaber som et pædagogisk redskab; Hvordan bruger barnet det, hvordan bruger den voksen det, hvordan bruger barn og voksen det sammen. Hvad sker der med tegningerne efter de er færdige? Hvordan ser de voksne på børnenes tegninger, anerkender de dem? Skal det ligne noget? Får de lov at tegne med farver? Tegner den voksen med børnene, og på hvilken måde?
- Lave beskrivelse af vores aktivitet.
- Lene sagde at vi godt kunne ”nøjes” med at have fokus på tegneredskaber som pædagogisk redskab. Det har dog været en smule forvirring og misforståelser omkring dette, da vi mente at Preben havde sagt noget andet til hans vejledning. For at undgå mere forvirring, forsøger vi nu at vi en vejledningstime med både Preben og Lene på samme tid. Vi håber at dette kan blive torsdag i uge 16.
- Vi skal have fundet litteratur, og besluttet os for hvilken teori vil vi benytte os af. - I selve vores projektopgave, skal vi beskrive, hvad det er, at vi har undersøgt. Vi skal beskrive, hvad det er at sammenligningerne har vist, hvad vi har erfaret og lært. Derudover skal vi komme ind på, hvordan vi mener at vi kan bruge den nye viden, og så slutte af med udviklingsperspektivet.

I denne uge har vi fået helt styr på flybillet, hotelværelse og andre praktiske ting.

I ugens løb har vi også været ved at lede efter, hvilke litteratur vi vil benytte os af. Indtil videre mener vi, at kan bruge: ”Billeder på begyndertrinnet”, ”Brug af værksteder – fra vuggestue til fritidshjem”, ”Børn laver billeder”, ”Plant et værksted”.

Efter at vi i denne uge, igen har haft snakket med Marianne, har vi taget kontakt til en anden skole i Barcelona. Marianne nævnte nemlig for os, at de var bedre til engelsk, så vil have nemmere ved at kommunikere med dem. Vi har haft skrevet en mail til dem, men de har endnu ikke svaret. Vi tror de holder påske-lukket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar