tirsdag den 21. april 2009

Spørgsmål

Vores samlet overvejelser og spørgsmål, som vi vil forsøge at besvare i løbet af vores feltarbejde.

1: Hvad mener pædagogerne, at børnene kan få ud af at bruge disse tegneredskaber?
2: Må børnene selv tegne eller skal der være en pædagog med til det?
3: Er tegneredskaberne i børnehøjde?
4: Når børnene benytter tegneredskaber, skal de så tegne noget som ligner eller må det gerne være “kruseduller”?
5: Er det en frivillig aktivitet eller en opgave?
6: Får børnene samme opgave, eller kan de lave noget alene?
7: Laver børnene frie-børnetegninger eller mere efter skabeloner?
8: Hvor er det henne at børnene udfolder sig kreativt? Er det i et værksted?
9: Hvordan bruger barnet det, hvordan bruger den voksen det, hvordan bruger barn og voksen det sammen?
10: Hvad sker der med tegningerne efter de er færdige?
11: Hvordan ser de voksne på børnenes tegninger, anerkender de dem?
12: Skal det ligne noget?
13: Får de lov at tegne med farver?
14: Tegner den voksen med børnene, og på hvilken måde?


15: Hvilket børnesyn har man i Spanien, når børnene allerede skal starte i skole som 3 årige, og derfor måske ikke har tid til leg?

16: Hvilken uddannelse de ansatte på skolen taget?
17: Hvilke kompetencer mener de en pædagog skal besidde?
18: Stilles der krav i Spanien om, at de skal arbejde med Kulturelle udtryksformer og værdier, som der gør herhjemme i Danmark med de pædagogiske læreplaner?
19: Hvordan arbejder de ud fra den pædagogiske læreplan med temaet “Kulturelle udtryksformer og værdier”?

1 kommentar:

  1. Hej

    Jeg glæder mig til at se, hvad I har med hjem...

    ;-) Lene

    SvarSlet